söndag 7 februari 2010

Runebergsdagen

Oj vad kass uppdatering det har varit nu då.

Idag vaknade jag kring 9 igen. Inte lika pigg som igår, men ok. Även idag var K och Matias ute när jag gick ner, men de hade redan gått bort med pulkan så jag tog tillfället i akt och tog det lugnt med en ost macka och risifrutti. Dagen i sig har varit rätt så lugnt. Matias har varit mycket pigg efter att han sov middag (han sov massor). Efter de har vi bara lekt.

När T kom hem efter att ah varit iväg hela helgen så ville inte Matias upp i hans famn utan ville bara till mig. Jag kommer ihåg hur jag kände det i början när Matias grät och han bara ville till K eller T. Det kändes inte så kul, men man tog de. Han kände ju mig knappt då. Kan bara tänka mig hur tankarna gick i Ts huvud då han ändå är hans pappa och var bara borta i tre dagar.

Ikväll blir det nog att ta det lugnt. Är ledig imorgon så då skall det tvättas, har en stor hög med tvätt på golvet. Det ser inte så kul ut. Tänkte också städa mitt rum lite för det behövs. Skall nog försöka gå en lite längre runda också om vädret tillåter det. Annars har jag bara att jag skall hämta Matias på schemat. Det är ganska skönt med såna dagar med, de behövs ibland.

Berättade ju inget om Runebergsdagen som var den 5 februari, bara att T hade köppt goda bakelser. Här kommer info från wikipedia och en bild på hur en bakelse kan se ut:
Runebergsdagen firas i Finland den 5 februari till minne av nationalskalden Johan Ludvig Runeberg. Ofta firas denna dag med runebergstårtor (ett slags bakelser) och diverse aktiviteter som skådespel och litterära aftnar runtom i landet. Även Runebergspriset utdelas på Runebergsdagen.



Nu blir det Alias på youtube. Älskar youtube:P Ni får ha det så bra så hörs vi kanske senare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar