tisdag 19 januari 2010

Äntligen lite bilder.

Idag har jag fått ett paket från Pappa där det låg en saks om gör att jag kan lägga in bilderna i datan. TACK pappa säger jag bara. Nu skall jag bli flitigare med bilder. Det blir några bilder idag och någon imorgon så ni får se lite härifrån.

Jag fick igång cammen som jag får låna igår kväll så syrran fick se hela huset idag tills internet inte ville funka mer.. Hon skall få se källaren någon annan gång. Mormor och morfar kan ju alltid skicka ett mail om när de kan kolla in mig och huset och snacka lite, så skall jag se till att befinna mig på Skype då.

Har inte hänt jätte mycket idag. Har lärt mig lite fler finska ord och kunde tom förstå när Satos (dagmamman) sa att Matias sovit två timmar. Jag var tvungen att ta det på engelska också för att vara 100 % säker på att jag förstått det, men det hade jag. Helt rätt:) Nu kan jag altså räkna till iaf 2:P Nä, men jag kan räkna till 1000 nu, tror jag iaf till 999:)

Påvägen hem från dagmamman (jag hämtade Matias efter skolan idag) så ville han varken sitta i vagnen eller gå, så jag bar honom. Lutade honom mot vagnen och gick så hela vägen hem. Det var hur tungt som helst. Han väger ju 13 kg nu. Jag lyckades få honom att gå ca 200 meter, men sen skulle vi över vägen så tog jag upp honom och sen gick det inte att sätta ner honom. Det tog med andra ord låååång tid hem. Brukar ta mellan 20 min till 35.. idag tog det drygt en timme. Jag var helt slut när jag kom hem. Jag har iaf gjort två nyttiga saker idag förutom att hämtat honom. Nej, tre:P Tagit ur diskmaskinen och lagat mat och fixat till alla tygblöjorna, var 10 stycken. *Känner mig duktig*

Nu skall jag kolla vidare på diselråttor och sjömansmöss, kommer ni ihåg den julkalendern från 2002? äckelpotta, äckelpotta, öhö, phu:P

Enjoy the pictures.

Krjam
Så här såg vårat hus ut för någon dag sen, samma dag som på bilden nedanför.










Så här såg det ut utanför vårat hus för bara någon dag sen när det bara var 16 minus ute:P Vi var på väg ut och tog en liten promenad.









Detta är Matias när han leker i sitt lekrum. Han håller just nu på med tågbanan om jag inte ser fel:P










Se så fin nyckel jag har.. Jag tycker den är ur cool. Det gör även Matias som alltid vill ha min nyckel och går och kollar i min väska efter den. Han har full koll på var den ligger.. Kanske bättre än mig tom:P






Så här ser det ut i deras bastu. Inte jätte stor, men man får iaf plats några stycken. Vår är ju större:P Dock har inte vår något sånt fint omklädningsrum som denna har.








Här ser ni omklädningsrummet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar