tisdag 12 januari 2010

Skolan - Koulu

Första skoldagen idag:) Det var spännande och intressant. Jag hade nog inte tänkt så mycket på vad det var för kurs jag skulle gå, men det är iaf 6 credid = ca 116 timmar om jag inte minns fel.. eller 118:P Det är en slags dramakurs och vi skall uppträda på "poverty" saken den 18 februari här i Kemi:S:P Blev lite nervös när jag hörde de:P Nu när man varit runt folk om kan bra engelska så blev det som en chock att vår lärare inte har bättre engelska kunskaper. Jag trodde att detta "engelska programmet" (alla ämnen är på engelska) skulle ha engelsktalande lärare, men han kan mycket bättre finska eftersom han är finsk, och han kan bättre grammatik i svenskan än engelskan. Visst använder han fina ord, men de gör ju sak samma när man inte förstår dem för han har ett finskt uttal..:S:P Vi får väl se.. Kursen i sig och kurskamraterna verkar trevliga.

Jag trodde det skulle ta minst 45 min att gå till stan om man gick snabbt så jag gick en och en halv timme innan för jag skulle handla lite också.. Tog bara 15 min att gå di, så jag fick ju vänta en timme:P Men, men så kan det gå. Sen hade jag en himlans tur när jag skulle hem och T körde förbi och hämtade upp mig. Det var toppen. Slapp gå tillbaka, även om det var skönt att gå lite. När vi kom hem så körde han och hämtade Matias och jag gjorde mat. Sen passade jag honom hela kvällen tills K och T kom hem efter jumpan och sen var han så trötter så han hoppade i säng redan halv 8.. Han börjar bli lite förkyld (tror jag kan ha varit smitt orsaken) så han sover inte så bra.. Får hoppas det går över snart:)

Imorgon skall jag vara flitig. På morgonen så börjar jag med en dusch, för alla er som vill veta, sen skall jag städa lite (K fyller år imorgon), för att sedan gå de 15 min till skolan, sen blir det hem 15 min, hämta vagnen, gå till dagmamman 30 min, och hem igen 30 min. Sammanlagt blir det alltså en och en halv timmes promenad. Sen på eftermiddagen så kommer det gäster så då får man se till att passa den lille sjuklingen. Tror han kommer stanna hemma i övermorgon.

Nu har jag precis sett klart på det sista avsnittet av säsong 7 av One tree hill som jag har på datan.. Vill verkligen se de avsnittet som kommer efter.. Var ju så spännande.. Kan ingen tala om för mig hur det går för Brook och Julian. Även för Haley och Nathan och lilla Jamie och självklart Mille och Mouth. Ja berätta om alla:P

Nu skall jag lägga ner datan för ikväll s jag faktiskt somnar i tid för en gångs skulle. Somnar normalt kring 23, men är helt slut på morgonen..

Natti på er alla.. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar