lördag 30 januari 2010

Fredag

Hej. Nu har vi precis sett klart på inglorious basterds (stavning??). Den var bra, det jag förstod.. Fick nämligen träna mina språkkunskaper en hel del då vi hade textning på finska och de talar ju mycket franska och tyska:P Tyskan gick att förstå mestadels, men franskan.. Tja.. efter ett tag förstod jag lite (tur man minns lite spanska) men Jag säger då de.. Jag är kass:P

Iaf, idag har jag varit i skolan. Det var roligt. Dock gick jag till skolan. Tänkte att jag om jag klädde på mig ordentligt och inte kollade på mätaren så kunde jag gå till skolan och tro att det bara var 15 minus. Detta funkade dock ej. Gick och trodde det var 30:P Det var ju bara 20 minus, men när man går i linne, tröja och tjocktröja + jacka och ett par tjocka leggins och jeans och dubbla stumpor, så räcker inte de.. Inte om man skall gå i 20 min som jag gjorde..:P Jaja, det får man ta när man bor i norra Finland:P

Jag träffade Anni efter skolan och tog en fika. Vi snackade om allt möjligt och kom fram till att jag skall hänga på henne och Arttu på musikfestival i Kemi. Jazz och soul tror jag det var.. Skall bli roligt.. Vi skall in vid 10 imorgon kväll så vi får väl se:P Skönt att det bara är 20 min promenad hem så man kan gå och slipper tänka på att få skjuts.. Så trist att det mesta ligger billångt bort. Det värsta är att man på kvällarna få se upp för det är tydligen många som kör fulla på natten fast de har samma regler som i Sverige..

Nu skall jag se lite på jul i kapernaum och sen sova. Natti på er alla:)

Kjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar