lördag 30 januari 2010

Kött är gott

Jag blir så trött på allt att man skall demonstrera mot dun och kött och sånt. Visst är det väl inte trevligt att djur slaktas på det viset som många blir slaktade på och jag kan hålla med om att det är ganska grymt hur vi får tag i dun, men, ett stort men. Köttet behöver vi. Skulle vi inte slakta djur skulle det bli för många. Jag tror att alla har läst om näringskedjan i biologin, men ändå så verkar inte folk inse att man måste helt enkelt döda djur för att det inte skall bli för många. Jag säger nu inte att man skall döda människan, men se bara hur många fler människor som kommer vart år även om en hel del dör.

Vi måste ha i oss kött för att må bra, visst finns det andra grönsaker och sånt som kan ge oss mycket protein, men köttet är ändå det bästa. Jag har inget emot de som är vegetarianer, har tom börjat gilla deras mat. Efterfrågan blir mindre om man inte äter kött, men det kommer alltid att slaktas djur, så varför inte göra den delen bättre istället.

Detta är mina åsikter och jag står för dem. Jag är ingen vegetarian, Jag skall villig erkänna att när jag äter mitt kött så tänker jag inte på hur denna gris eller ko eller syl har blivit uppfödd och blivit slaktad. Jag tänker på att det är gott och nyttig och att min kropp behöver det.

Har jag missuppfattat allt som har med protester mot detta att göra så snälla upplys mig. jag är inte så insatt i det, men jag blir så irriterad när folk startar hungersprotester m.m emot detta.

Som sagt detta är mina åsikt. Tala gärna om era åsikter. Alltid kul med en debatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar