måndag 18 januari 2010

Jag kan ingen finska....

Sitter nu och tränar Finska. Hade ju min första finska liktion idag.. Shit säger jag bara. De andra i gruppen hade ju studerat i iaf 4 kurser innan mig. SÅ jag skall höra om jag kan strunta i den och kanske hitta en finska kurs någon annanstans.

Jag lärde mig lite, men jag fick det nog att se ut som jag kunde mer då vi läste en saga som jag kan på svenska.

Annars har vi ränt runt hela stan idag och fixat ett personnummer här och försäkring och massa annat. jätte mycket blev det och det tog 2 timmar.

Oj vad kort det blev idag. Jag är verkligen helt slut och skall pallra mig till skolan så jag är där 8.15 imorgon bitti. Det betyder att jag skall gå vid 7.45 snart.. helst 7.30. Jag skall därför bara få in min ya finska engelska skiva på mp3 och sen sova som en stock.

God natt på er alla. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar