måndag 11 januari 2010

En tunn tunn spindeltåd på marken som krossas...

ojoj.. Nu var denna dagen snart över.. Lille killen leker så roligt med dörrarna:P hoppas inte klämmer sig som han gjorde i grinden nyss:S

Idag har varit en lugn och skön dag idag. Dock har jag haft ont i magen:S inge kul.. SÅ jag stannade i sängen idag. K och T fixade och körde Matias till dagmamman och jag sov tills kl var kring 12. Då jag var tvungen att gå upp för att bli klar tills Matias skulle hämtas.. Visste ju att det tar ca 30 min att gå dit, men jag ville ha lite marginal. Som vanligt, så tog jag lite lång tid på mig och fick stressa. Detta tyder så inte på att jag är sen i vanliga fall.. eller jo, men aldrig när jag kommer fram. Stressar som en galning hemma, men kommer alltid i tid (nästan. Iaf så lyckades jag att komma i tid. 20 över 2 stod jag utanför och knackade på.. Hmmm.. Inget svar.. Så jag gick ett varm, men det såg helt dött ut och jag med min fantasi blev ju helt ställd.

Jag började första med tanken på att jag var vid fel hus, men sen insåg jag att det var rätt.. Då kom de "roliga" fantasierna som sa att det hade varit en mördare på rymmen och som hade tagit skydd från polisen där inne och höll alla gisslan och att polisen var på väg snart..

Sen hade jag också fantasin om att dagmamma hade låst in alla barnen när de skulle sova i källaren och sen gått ut för att handla och inte kommit tillbaka.

Hade även en tanke på att barnen var såna, som i den filmen där de är, genier. Att de hade utpressat dagmamman på alla hennes rikedommar och att de sedan hade satt snören runt henne och tejp för munnen och sprungit iväg.

Som sagt, men fantasi är livlig. Ända rationella jag kunde göra var att smsa K och fråga var lekplatsen som de kanske skulle vara på fanns (tanken på lekplatsen kom när jag skrev smset:P). Hon ringde iaf till dagmamman som var där inne och höll på att mata Matias och en annan tjej.

Hade jag bara gått innanför den ena dörren så hade jag sett dem:P

Som det kan gå.. på vägen hem sjöng vi: "en elefant balanserade på en liten, liten, spindeltråååd. Det tyckte den var så intressant så den gick och hämtade en annan elefant." Matias sjöng med efter halva vägen.. Tror vi kom upp i att kring 50 elefanter balanserade på den lilla, lilla, spindeltråden.. Snacka om att tråden var på marken vid det laget:P

Sen har han också sjungit med i imse vimse spindel massa med gånger idag.

Nu skall jag lägga mig i sängen och kolla klart på OTH. Är mitt i avsnitt 4, säsong 7.. spännande..

Jag fixade ju en sån där räknare igår. Blev chockad att det var så många. Vem är ni?? snälla skriv en kommentar hur ni hittade mig och om ni vill läsa om något speciellt i min blogg. Jag har som sagt massa med bilder, men skall be pappa idag att skicka sladden till mig.

Kjamar på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar