torsdag 14 januari 2010

Ny i familjen??



Detta är en låt som jag hittade på en annans blogg. En jätte fin låt, men det som var ännu finare var att den var till en tjej som blev mördad, deras vän (jag har ingen aning om vem det är), av två ungdomar. Hon ville bli polis, men blev mördad istället. När jag hörde låten så bara rös jag. En mycket fin låt.

Om dagen då:

Det har varit en helt okej dag idag. Matias fick vara hemma för han är lite sjuk. Vi har haft en lekfull dag som har varit helt okej. Det känns att man jobbar:p Känns nästan som när jag jobbade på 7, fast lite lättare. Jag kan iaf hålla mig vaken efter att han somnat. Inte visste jag att det fanns så här mycket energi i en så liten kille. Nils och Moa var ju lättare. dock passade jag inte dem från 7 på morgonen till 9 på kvällen, men ändå:P

Jag tänkte på de innan, tsm med min syrra. Jag tycker det är jobbigt att komma in i någon annans hus och bara bosätta mig här. Vara en i familjen utan att riktigt vara en i familjen. Jag är ju trots allt en au pair. Det är jätte jobbigt och man vet inte riktigt vad man kan göra i huset, vad för krav man kan ställa m.m. Bara det att jag inte riktigt vet hur jag skall uppfostra Matias.. Vill ju inte göra något somin Ko och T hade gjort, men samtidigt finns det saker jag vet funkar bättre än så som dem gör.

Det måste vara supersvårt för dem också då jag skall ta hand om deras barn och nu skall de ha en annan som bor i huset. Vad för krav kan de ställa på mig osv. Tänkte just på när både Carina och Rune flyttade in. Det var en jätte konstig känsla. Någon fanns i mitt hus som inte skulle vara där. De styrde och ställde på ett vis som jag inte var van vid. Jätte mysko, men man vande sig snabbt. Likaså hoppas jag kunna vänja mig här.

Det jobbiga är nog språket. Tänk dig att vara i ett land där du kan lite av språket, men inte ås mycket. De flesta har upplevt det på en semester eller dylikt. Man kan äga hej och tack och sånt, men inte mycket mer. Jag kan inte ens räkna till mer än 4 och jag BOR här.. Det är hel mysko, men det går. SOm tur är så finns ju Engelskan och jag kan ju tala svenska med de flesta. K trodde ingen här talade svenska, men alla jag stött på kan svenska, bara det att de aldrig vill använda de för att de inte är så bra på de så de talar hellre engelska. Detta gör att alla förstår mig, men jag ingen:P

Idag var det minus 11 nästan hela dagen. Det är ganska lagom kallt om det inte blåser. Det har varit toppen fint väder och nästan känts varmt när man varit ute innan för att man haft termobyxor och sånt,men inte bara det utan det har även varit vindstilla. Detta gör att det blir nästan 5 grader varmare än om det blåser.

Nä nu skall jag se till att krypa i kojs. Vet ju inte om jag skall ta hand om Matias imorgon igen så man får ju upp vid 7 som "vanligt" och se vad som händer och sker. K är på dans och T är på herrmöte.

Kramar på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar