onsdag 6 januari 2010

Phu..

Lite skönt med paus nu. Har varit uppe sedan halv 8 i morse och lekt hela dagen. Förstår inte hur barn kan ha sån energi. Jag är helt slut och då är det fortfarande många timmar kvar på dagen. Jaja får väl hoppas den lille grabben är lugnare senare.

Så typiskt att kameran inte vill fungera. Jag skall prova en sista sak sen skickar jag den till morfar som kanske kan ta en lite titt på den eller lämna in den där de köpte den. Jag hoppas jag får igång den snart och med mobilen kan jag ta foton, men inte lägga in dem på datan:(

Hehe lite roligt att T kanske skall byta jobb och de skall flytta söderut nu när jag är här.. Skulle kännas konstigt, men jag börjar ju bli van vid att leva i resväskan.

Familjen här är super trevlig och jag trivs verkligen. Sen när K börjar jobba så blir det nog ännu bättre. Ibland känns det som att man går på varandra trots det stora huset. Tror att det är för deras stora danssal som gör att man tycker detta huset är mindre än vårt, men de är det ju inte. Saken är ju den att vi har bara halva övervåningen och därför känns det mindre.

Usch va jobbigt. sitter här och hostar och nyser. Gör verkligen allt för att inte smitta lilla Matias. Han har redan sin astma att tänka på...

Snart, när Matias har somnat så skall vi jag och K gå och se vart dagmamman bor och sen, om det fortfarande är ljust skall T visa mig byn via bilen lite mer. Det är ca 2 km till dagmamman så det blir ca 8 km per dag om man skall lämna och hämta. Dessutom är det lite kallt så man går snabbt så man kanske blir lite tunnare. Eftersom Timo inte är vegetarian äter han och jag mest kött, men vi äter även vegetarisk mat ibland. Jag har smakat sojalassange och de smakade inte som vanlig, men var inte äckligt heller. Jag kan tänka mig att äta det igen. Det är lite spännande att prova på massa nya saker.

Känns konstigt att snacka om vad som händer i mars, april. T kanske skall till Kina i två till tre veckor då. Vi snackade om de vid lunchen och konstaterade att det får vi ju se då:P Som sagt känns konstigt.

Gu vad min blogg blir tråkig utan bilder. Kan se om jag inte hittar något på nätet..

Här har vi deras hus:
Färgena är så här:
Ljusgrön: Kaisa och Timos rum.
Blå: trappuppgången.
Röd: tv rummet, fönstret bredvid det röda tillhör också tv rummet.
Lila: "herr rummet" med öppen spis och böcker. Lite som ett bibliotek.
Gulorange: Köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar