torsdag 7 januari 2010

Oj sicken dag

Fy för katten. 26 till 28 minus har vi haft under dagen. Jag började klä på Matias i tron om att det bara var 20 minus och 30 min senare står vi utanför med kläder på och vagnen framme och konstaterar att vi går till brevlådan och tillbaka för det är för kallt för att vara ute. Hemskt:P och det värsta av allt, jag börjar vänja mig:P Förutom att min kropp tycker det är kallt och visar det med en dunder förkylning:P

Nu fungerar min kamera igen:) jippi. Har precis tagit någon söt film på Matias. Dock kan jag inte lägga ut dem här på bloggen eftersom de inte är min son och jag har bara fått tillåtelse att visa för min familj. Dock kommer det bilder på utomhusmiljön och mig själv förhoppningsvis:)

Sen fick jag även en nyckel och ett simkort idag så nu har jag en finsk tele också och en egen nyckel:)

Hörlurar skall köpas: jag vill ha så jag kan gå på promenad med mp3 och sen vill jag även ha så att jag kan ligga och lyssna på Alias och faktiskt höra vad de säger:P

Idag var första dagen då jag passade Matias ordentligt. T och K åkte till Oulu imorse vid åtta och kom hem vid kl 16. Det var jätte kul, men det tar på krafterna:P Jag hade himla tur att Matias hade sovit dåligt igår natt och under dagen igår för jag fick plötsligt ca 3 timmar att hitta på vad jag ville på:) Jippi:P Blev Alias, men ändå.. Höll ju på att somna när jag skulle natta honom. Det tog ca en timme innan han somnade och då hade jag redan tappat min bok två gånger:P

Vist är det bekvämt med engångsblöjor. Bara att slänga i en papperskorg när de är använda och inget jox med att skölja om barnet bajsat, men det finns fördelar med tygblöjor också. Man behöver inte lika många så det blir billigare i längden. Dessutom är det inte så jobbigt som det låter. Visst kan det verka jobbigt och äckligt, men vad är det som är äckligt. Det är precis som ett par trosor eller kallingar med förstärkning så att inte kiss och bajs går igenom.. Efter att ha andvänt både och ett par dagar har jag kommit fram till att det kvittar vad man har. Finns för och nackdelar med båda och man skall nog använda det som känns bäst för sig själv. Fast jag som tänkte vara svart och sätta engångs efter frukosten för då brukar han bajsa märkte att det var ju inge bajs i den utan de kom senare när jag satte tygblöjan:P


Det var dagen i korta (långa kanske de blev:P) drag. Nu skall jag chatta klart med syrran och sen ta och sova.. T leker med Matias så jag är ledig för resten av kvällen .. Tror K skulle klippa sig imorgon så det får väl bli några timmar imorgon med..:P

Här kan ni se hur en dag normal sett ser ut nu innan han går till dagmamman.

Kl: 8-8.30 vaknar, kläder på medicin
kl: 8-9 Frukost, tänderna
kl: 9-11 Lek för fulla muggar både inne och ute
kl: 11-12 Lunch
kl: 12.30-13 Sova (idag somnade han kvart i ett trots en timmes försök:)
kl: 14-16.30 Mallanmål, lek
kl: 16.30-17 Middag
kl: 17-19.30 Lek
kl. 19.30-20: kvällsmål
kl: 20.30 Pyjamas, medicin tänderna
kl: 21 senast sängen.

SÅ ser en dag ut. och en del blöjbyten i mellan, fast med tygblöjan blir det färre..

God natt sov gott på er alla.. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar